كارشناس تغذیه تاكید كرد؛

حداکثر مصرف روزانه نمک در سنین مختلف

حداکثر مصرف روزانه نمک در سنین مختلف

حیوان خانگی بگیر: رئیس گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر دریافت یُد کافی خصوصاً برای خانم هایی که تصمیم به حاملگی دارند و مادران حامله و شیرده، تاکید نمود.



به گزارش حیوان خانگی بگیر به نقل از مهر، فرشته فزونی، با اشاره به تبلیغات نادرست در مورد نمک دریا (تصفیه نشده و فاقد ید)، سنگ نمک و نمک های رنگی، اظهار داشت: مصرف این نمک ها به سبب داشتن فلزات سنگین و آلودگی با آلاینده های شیمیایی بسیار مضر بوده و با خطر ایجاد سرطان همراه هستند.
وی اضافه کرد: نمک یددار تصفیه شده فاقد هرگونه ناخالصی است و مصرف نمک یددار در حد سفارش شده برای تمام افراد جامعه لازم است و عارضه جانبی ندارد.
فزونی اشاره کرد: بیماران مبتلا به بیماریهای قلبی عروقی، کلیوی و یا سایر بیماران مقدار مصرف روزانه نمک خودرا طبق نظر پزشک معالج و مشاور تغذیه تنظیم کنند.
رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: افراد برای تامین یُد مورد نیاز بدن باید از نمک یددار تصفیه شده به مقدار کم و با شرایط نگهداری مناسب بهره گیرند.
وی اشاره کرد: برای پایدار ماندن یُد باید نمک را در ظروف دربسته و تیره و دور از نور نگهداری کرد و نمک در آخر پخت به غذا اضافه شود؛ همین طور هنگام خرید، نمک یددار تصفیه شده دارای بسته بندی مناسب، پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضا انتخاب گردد.
به گفته این کارشناس تغذیه، طبق سفارش سازمان بهداشت جهانی، حداکثر مقدار مصرف روزانه نمک در افراد زیر ۵۰ سال سالم کمتر از پنج گرم و در افراد بالای ۵۰ سال، کودکان و بیماران قلبی و عروقی، فشارخون بالا و…، روزانه کمتر از سه گرم است. البته این میزان نمک شامل نمک های پنهان در غذا مانند نان، پنیر و سایر انواع مواد غذایی هم می شود.

1403/03/17
00:54:03
5.0 / 5
228
تگهای خبر: بهداشت , بیماری , پزشك , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
حیوان خانگی GetPet

حیوان خانگی بگیر


واگذاری حیوانات خانگی

getpet.ir - مالکیت محتوا و شکل سایت حیوان خانگی بگیر محفوظ است