سازمان حفاظت محیط زیست اعلام كرد:

افزایش 20 درصدی آتش سوزی جنگل ها در سال 96 نسبت به سال 95

افزایش 20 درصدی آتش سوزی جنگل ها در سال 96 نسبت به سال 95

حیوان خانگی بگیر: تهران - مدیركل دفتر حفاظت و مدیریت شكار و صید سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: آمارها نشان داده است میزان آتش سوزی جنگل ها در مناطق چهارگانه تحت حفاظت محیط زیست در سال 96 نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش داشته است.


علی تیموری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اضافه كرد: سازمان حفاظت محیط زیست از چهار سال قبل یعنی سال های 93، 94، 95 و 96 برنامه های خوبی را برای كاهش آتش سوزی در جنگل ها شروع كرده است.
وی اظهار نمود: اقداماتی مانند تقویت همكاری جوامع محلی، تزریق اعتبار، تامین تجهیزات و امكانات و استفاده از بالگرد سبب شد تا در چهار سال قبل شاهد كاهش آتش سوزی در مناطق چهارگانه تحت حفاظت سازمان محیط زیست باشیم به صورتی كه در سال 95 حدود 70 تا 80 درصد سطح و میزان آتش سوزی نسبت به سال های 93 و 94 كاهش داشته است.
تیموری ادامه داد: در سال 96 در 16 استان از بالگرد در اطفای حریق استفاده شد اما با این وجود میزان آتش سوزی در این سال نسبت به سال 96 افزایش 20 درصدی داشت در صورتی كه در نسبت به سالهای 92، 93 و 94 شاهد كاهش آتش سوزی هستیم.
وی اظهار داشت: كاهش بارندگی و خشكسالی در افزایش آتش سوزی ها بسیار موثر بوده است،
آتش سوزی تالاب میقان در استان مركزی كه پوشیده از نی و علفزار بوده این آمار را افزایش داده است.
مدیركل دفتر حفاظت و مدیریت شكار و صید سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: در سال 96 حدود سه هزار و 300 هكتار آتش سوزی داشتیم كه فقط در محیط های جنگلی نبوده بلكه علفزارها و تالاب ها را هم شامل می گردد.
تیموری ادامه داد: در حالیكه در مناطقی كه جنگل های انبوه وجود دارد مانند پارك ملی گلستان، جنگل های مناطق حفاظت شده در آذربایجان شرقی مانند ارسباران و محدوده چهارمحال و بختیاری، لرستان، كهگیلویه و بویراحمد و جنگل های انبوه زاگرسی و جنگل های شمالی میزان حریق در سال 96 كاهش داشته است.
وی تصریح كرد: آتش سوزی بخصوص در پارك ملی گلستان بسیار كاهش پیدا كرد چون این منطقه مدیریت شد و كسانی كه در این حوزه فعالیت می نمایند گردشگران را به مكان هایی كه بحران خیز است، هدایت نكردند، همینطور نقش بالگرد در كاهش آتش سوزی در استان های مركزی و غربی هم بسیار مهم بوده است.
تیموری اظهار داشت: در استان هایی مانند فارس، گلستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی و در واقع استان هایی كه هم جنگل های انبوه دارد و هم میزان آتش سوزی در آنها در سال های گذشته افزایش داشت در سال 94، 95 و 96 سطح كاهشی را نشان داده است.
علمی 9014**6075
خبرنگار: كیمیا عبدالله پور** انتشار: زهرا هجینی نژاد


1396/11/12
15:27:58
5.0 / 5
2166
تگهای خبر: محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
حیوان خانگی GetPet

حیوان خانگی بگیر


واگذاری حیوانات خانگی

getpet.ir - مالکیت محتوا و شکل سایت حیوان خانگی بگیر محفوظ است