بابخشنامه جدید كلانتری انجام می شود

بازدید دوره ای محیط زیست از پروژه هایی كه مجوز ارزیابی می گیرند

بازدید دوره ای محیط زیست از پروژه هایی كه مجوز ارزیابی می گیرند

حیوان خانگی بگیر: تهران- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بخشنامه ای به معاونان و مدیران كل ستادی و استانی این سازمان، بر لزوم بازدید دوره ای برای هر سال حداقل دو بار از پروژه ها و برنامه های توسعه ای كه مجوز فعالیت دریافت كرده اند، تصریح كرد.


به گزارش روز یكشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، عیسی كلانتری در این بخشنامه خطاب به معاونان و مدیران كل ستادی و استانی ضمن یادآوری وظیفه سازمان برای نظارت بر ساخت و سازها و فعالیت های اقتصادی، بر لزوم بازدید دوره ای و برای هر سال حداقل دو بار از پروژه ها و برنامه های توسعه ای كه مجوز فعالیت دریافت كرده اند، تصریح كرد.
معاون رئیس جمهوری در این بخشنامه تصریح كرده است: تاییدیه سازمان حفاظت محیط زیست به مفهوم كاهش خسارات ناشی از فعالیت های تولیدی و اقتصادی بر منایع طبیعی و اجبار فعالان عرصه های تولیدی و اقتصادی به اجرای استانداردهای زیست محیطی است.
متن بخشنامه رییس سازمان حفاظت محیط زیست به این شرح است:
بی تردید نظارت بر ساخت و سازها و بیشتر فعالیت های اقتصادی از وظایف اصلی سازمان حفاظت محیط زیست است و تایید سازمان به مفهوم كاهش خسارات ناشی از این فعالیت ها بر منابع طبیعی است كه ملزم به اجرای استانداردهای زیست محیطی خواهد بود.
ولی آنچه مشهود است، سخت گیری بسیار و گاهی بی منطق در صدور مجوز و تایید فعالیت از جانب سازمان و سپس رها شدن كار و نبود نظارت است به گونه ای كه هیچوقت درخواست و شرح فعالیت در آغاز و پیش از دریافت مجوز با آنچه به اجرا درآمده است، مطابقت داده نمی گردد. تاسف بارتر اینكه هیچ نظارتی از جانب سازمان در زمان بهره برداری از فعالیت های اقتصادی صورت نمی گیرد و بنگاه های اقتصادی به هر نحوی كه مناسب بدانند به تولید می پردازند.
این رویه در مورد فعالیت های ماهیگیری، آبزی پروری و صنایع ذیربط آن به خوبی صادق است و كمتر دیده شده بعد از سالیان دراز، نظر متولیان این سازمان به مراكز تولیدی در این زیربخش های كشاورزی معطوف شود.
لذا لزوم دارد به صورت دوره ای و برای هر سال حداقل دو بار از پروژه ها و برنامه های توسعه ای كه به آنان مجوز فعالیت داده شده است، بازدید و بررسی به عمل آورده و فعالیت در اجرا، با آنچه برای آن مجوز دریافت شده است، مطابقت داده و در این خصوص گزارشی تهیه شود.
بدیهی است این رویه ضمن افزایش و تحكیم جایگاه سازمان حفاظت محیط زیست، می تواند اخطار به صاحبان فعالیت های تولیدی و اقتصادی باشد و هم در كاهش بار آلودگی به طبیعت نقش ارزشمند ای داشته باشد.
علمی 9014**
دریافت كننده: كیمیا عبدالله پور* انتشار: محتشمی پور


1396/11/15
14:52:36
5.0 / 5
2668
تگهای خبر: محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
حیوان خانگی GetPet

حیوان خانگی بگیر


واگذاری حیوانات خانگی

getpet.ir - مالکیت محتوا و شکل سایت حیوان خانگی بگیر محفوظ است