دستگیری شكارچی پلنگ و گرگ در خراسان شمالی

دستگیری شكارچی پلنگ و گرگ در خراسان شمالی

حیوان خانگی بگیر: بجنورد- مدیركل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از كشف اجزای بدن یك قلاده پلنگ و یك قلاده گرگ در بجنورد و دستگیری شكارچی متخلف در این شهرستان اطلاع داد.


به گزارش حیوان خانگی بگیر به نقل از روابط عمومی این اداره كل، سید اصغر مطهری با اشاره به اینكه امسال این اولین موردی است كه شكار پلنگ در استان گزارش شده، اظهار نمود: اجزای بدن این گونه های وحشی در یكی از روستاهای بجنورد كشف شد.
وی اضافه كرد: در این زمینه، یك شكارچی متخلف دستگیر و یك قبضه اسلحه تك لول غیرمجاز و مقادیری مهمات دست ساز غیرمجاز كشف شد.
وی با اشاره به اینكه شكارچی متخلف برای ادامه سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شده، اظهار داشت: بر مبنای قانون جریمه شكار، ضرر و زیان یك قلاده پلنگ 800 میلیون ریال و یك قلاده گرگ 40 میلیون ریال است.
وی با اشاره به اینكه محیط بانان و نیروهای اجرایی این اداره كل برای صیانت انفال و جلوگیری از تعرض به طبیعت و حیات وحش به صورت شبانه روزی فعالیت دارند اظهار نمود: از دوستداران طبیعت و علاقه مندان به حیات وحش تقاضا می گردد در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را به سامانه 1540 یا ادارات محیط زیست اطلاع دهند.
در خراسان شمالی 65 گونه پستاندار از 197 گونه موجود در كشور زیست دارد و 141 گونه پرنده از 532 گونه موجود در كشور، 68 خزنده از 228 گونه موجود كشور،
چهار گونه خزنده دوزیست از 20 گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع 160 گونه آبزی موجود در كشور زیست می كنند كه بعضی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، كبك دری و كركس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت(IUCN) در رده های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.
اداره كل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارك های ملی سالوك، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را كه محل زیست پلنگ ها می باشد، با گستره 194 هزار و 141 هكتار مدیریت می كند.
اخبار خراسان شمالی را در كانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی 🆔 @IRNABOJNURD پیگیری كنید.
7185 / 6042 خبرنگار: كبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی


1396/11/24
14:05:37
5.0 / 5
2734
تگهای خبر: محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
حیوان خانگی GetPet

حیوان خانگی بگیر


واگذاری حیوانات خانگی

getpet.ir - مالکیت محتوا و شکل سایت حیوان خانگی بگیر محفوظ است