اخطاریه هواشناسی درباره شدت بارش در كشور و لزوم اتخاذ تمهیدات مناسب

اخطاریه هواشناسی درباره شدت بارش در كشور و لزوم اتخاذ تمهیدات مناسب

حیوان خانگی بگیر: سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه ای ضمن تشریح شدت بارش در كشور از احتمال اختلال در نشست و برخاست هواپیما درفرودگاه های استان خوزستان اطلاع داد.



به گزارش حیوان خانگی بگیر به نقل از ایسنا در اخطاریه سازمان هواشناسی شدت بارش در كشور پیش بینی شده و آمده است: «جمعه (۲۷ بهمن ماه): بارش برف درمناطق كوهستانی و ارتفاعات در جنوب آذربایجان غربی، زنجان، كردستان، كرمانشاه، غرب اصفهان، جنوب همدان، ارتفاعات البرز در استان های قزوین، البرز و تهران و بارش باران با احتمال آبگرفتگی معابر در شمال ایلام، لرستان و شمال خوزستان.

شنبه (۲۸ بهمن ماه): بارش باران با احتمال آبگرفتگی معابر و بارش برف و لغزندگی جاده های كوهستانی در كردستان، كرمانشاه، ایلام و بارش برف در جنوب و غرب آذربایجان غربی و جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، جنوب اردبیل، دامنه های البرز در شمال استان های قزوین، البرز و تهران و بتدریج از پس از ظهر در لرستان و وزش باد شدید در خوزستان با احتمال خیزش گرد و خاك.

یكشنبه (۲۹ بهمن ماه): وزش باد شدید جنوبی در خوزستان با احتمال قوی خیزش گرد و خاك و كاهش دید افقی، تشدید بارش باران با احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، كردستان، كرمانشاه، لرستان، شمال ایلام سپس از اواسط روز شمال و شرق خوزستان، چهارمحال بختیاری، كهگیلویه و بویراحمد و آذربایجان شرقی و اواخروقت بارش برف در شمال قزوین، زنجان و دامنه های البرز در شمال استان های البرز، قزوین و تهران و دامنه های شمالی البرز در جنوب استان های ساحلی خزر، اردبیل، زنجان و آذربایجان شرقی، همدان درمناطق كوهستانی با بارش برف و لغزندگی معابر و جاده های كوهستانی.

با توجه به پیش بینی وضع هوا، انجام اقدامات زیر سفارش می شود:
- با عنایت به وزش باد از سمت جنوب تا جنوب غربی طی روزهای شنبه و یكشنبه (۲۸ و ۲۹ بهمن ماه) - كه باعث مواج شدن بخش های میانی تا شمالی خلیج فارس می گردد - لازم است برای تردد شناورهای سبك در نواحی میانی تا شمالی خلیج فارس محدودیت لازم در نظر گرفته شود.

-انتخاب زمان مناسب برای عبور از جاده های كوهستانی برفگیر.

- تجهیز به وسایل گرمایش و زمستانی بخصوص زنجیر چرخ برای عبور از مناطق با احتمال بارش برف یا كولاك برف.

- روزهای شنبه و یك شنبه وزش باد شدید در استان خوزستان باعث خیزش گرد وخاك و كاهش دید می گردد و احتمال اختلال در حمل و نقل بخصوص در نشست و برخاست هواپیما در فرودگاههای استان خوزستان وجود دارد.

- با عنایت به تشدید بارش در بعضی این نقاط احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیلها وجود دارد ازاین رو به كارگیری نكات ایمنی و عدم توقف در مسیر سیلاب سفارش می گردد.
- هشدارهای هواشناسی با جزئیات بیشتردر مورد هریك از استان ها از مراكز پیش بینی استان مربوط قابل دسترسی است.»




1396/11/28
14:17:43
5.0 / 5
2169
تگهای خبر: بارش , هوا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
حیوان خانگی GetPet

حیوان خانگی بگیر


واگذاری حیوانات خانگی

getpet.ir - مالکیت محتوا و شکل سایت حیوان خانگی بگیر محفوظ است