فرماندار نهاوند:

نباید اجازه داد تصرفات انسانی تپه ابوذر را با مشكل مواجه سازد

نباید اجازه داد تصرفات انسانی تپه ابوذر را با مشكل مواجه سازد

حیوان خانگی بگیر: نهاوند – فرماندار نهاوند اظهار داشت: تپه ابوذر فضای سبز طبیعی عمومی است و نباید اجازه داد تصرفات انسانی و كم آبی آنرا با مشكل مواجه سازد و باعث از بین رفتن آن شود.


به گزارش حیوان خانگی بگیر به نقل از ایرنا، كریم حمیدوند روز یكشنبه در ستاد هماهنگی هفته منابع طبیعی این شهرستان، تپه ابوذر نهاوند را مجموعه ای بی نظیر در سطح استان همدان معرفی نمود و اضافه كرد: نمونه این منطقه را نمی توان در هیچ جای استان مشاهده كرد و به لحاظ پوشش گیاهی و سرسبزی در منطقه غرب كشور با پارك آبیدر سنندج قابل مقایسه است.
وی حفظ این فضای بكر و كم نظیر را وظیفه دستگاه های اجرایی ذیربط اعلام و افزود: با عنایت به این موقعیت ممتاز، نباید اجازه داد عده ای خارج از مسیر قانونی تصرفاتی در این منطقه داشته باشند.
حمیدوند اظهار داشت: البته باید برای حفظ این فضای طبیعی كوشیده و روز به روز فضای سبز آنرا گسترش دهیم تا بتوان آنرا به یكی از جاذبه های گردشگری شهرستان تبدیل و از نابودی آن جلوگیری كرد.
فرماندار نهاوند با عرضه پیشنهاد احداث یك مجتمع آب رسانی در سطح شهر نهاوند برای فضای سبز شهری و همینطور تامین آب تپه ابوذر اظهار داشت: هم اكنون كه ما با مشكل كم آبی روبرو هستیم لازم است كه نسبت به حفظ و حراست از آب های زیر زمینی جدیت بیشتری داشته باشیم.
وی با اشاره به وجود مقبره شهدای گمنام در تپه ابوذر اضافه كرد: قبور مطهر شهدای گمنام در این منطقه فضایی معنوی بوجود آورده است و اگر فضای سبز این تپه را گسترش دهیم، علاوه بر سرسبزی منطقه، تعداد زائران شهدای گمنام هم بیشتر می گردد.
به گزارش حیوان خانگی بگیر به نقل از ایرنا، تپه ابوذر یا بام نهاوند در منطقه شمال نهاوند واقع شده و دارای فضای سبز و درختان كاج است و به قول كارشناسان استعداد تبدیل شدن به یك منطقه گردشگری را داراست.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی نزدیك به 185 هزار تن در 105 كیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنای كشور و استان همدان را به صورت شبانه روزی از كانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی حیوان خانگی بگیرhamadan@ دریافت كنید.
7525/209


1396/12/13
17:27:52
5.0 / 5
2136
تگهای خبر: آب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
حیوان خانگی GetPet

حیوان خانگی بگیر


واگذاری حیوانات خانگی

getpet.ir - مالکیت محتوا و شکل سایت حیوان خانگی بگیر محفوظ است