آب سد اكباتان پاسخگوی نیاز همدان نیست

آب سد اكباتان پاسخگوی نیاز همدان نیست

حیوان خانگی بگیر: همدان- مدیرعامل شركت آب منطقه ای همدان با اشاره به كاهش 25 درصدی حجم مخزن سد اكباتان اظهار داشت: با عنایت به خشكسالی و كم آبی، حجم آب ذخیره شده پشت این سد پاسخگوی نیازهای متقاضیان و كشاورزان پایین دست نیست.


به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شركت آب منطقه ای همدان، منصور ستوده اضافه كرد: از ابتدای مهر 96 تا 16 فروردین امسال حجم آب مخزن اكباتان12.78 میلیون مترمكعب برآورد شده است در حالیكه حجم مخزن این سد در مدت مشابه سال قبل 21.14 میلیون مترمكعب بود.
وی اظهار نمود: سد اكباتان مهمترین منبع تأمین كننده آب شرب شهر همدان است و ادامه این روند تأمین آب آشامیدنی در آینده را با مشكل روبه رو می كند.
ستوده، آب ذخیره شده در سد كلان ملایر را 43.71 میلیون مترمكعب اعلام نمود و اظهار داشت: حجم مخزن این سد هم سال قبل 45.17 میلیون مترمكعب بود كه 3 درصد كاهش دارد.
وی ادامه داد: حجم مخزن سد سرابی تویسركان 7.82 میلیون مترمكعب را نشان داده است كه نسبت به سال قبل تغییر چندانی نكرده است.
مدیرعامل شركت آب منطقه ای استان همدان حجم مخزن سد آبشینه در سال قبل را 1.57 میلیون مترمكعب عنوان نمود و اضافه كرد: آب این سد با كاهش 10 درصدی به 1.41 میلیون مترمكعب رسیده است.
به گزارش حیوان خانگی بگیر به نقل از ایرنا، استان همدان دارای 6 سد است كه بخشی از آب آشامیدنی و زراعت استان را تامین می كنند.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنا كشور و استان همدان را به صورت شبانه روزی از كانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی حیوان خانگی بگیرhamadan@ دریافت كنید.
7527/2090


1397/01/17
14:08:18
5.0 / 5
2272
تگهای خبر: آب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
حیوان خانگی GetPet

حیوان خانگی بگیر


واگذاری حیوانات خانگی

getpet.ir - مالکیت محتوا و شکل سایت حیوان خانگی بگیر محفوظ است