دود آتش سوزی بخش عراقی هورالعظیم در آسمان شهرهای خوزستان، 8 هزار هكتار از هور در آتش سوخت

دود آتش سوزی بخش عراقی هورالعظیم در آسمان شهرهای خوزستان، 8 هزار هكتار از هور در آتش سوخت

حیوان خانگی بگیر: معاون محیط زیست طبیعی اداره كل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به رویت دود غلیظ در بعضی شهرهای خوزستان اظهار داشت: این دود مربوط به آتش سوزی است كه از سه روز پیش در قسمت عراقی تالاب هورالعظیم شروع شده است.


سیدعادل مولا در گفتگو با ایسنا با اشاره به رویت دود غلیظ در بعضی شهرهای خوزستان همچون هویزه اظهار نمود: علت این دود آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم است.
وی اضافه كرد: آتش سوزی از سه روز پیش در قسمت عراقی تالاب هورالعظیم شروع شده و هشت هزار هكتار از این تالاب در این بخش از بین رفته است.
معاون محیط زیست طبیعی اداره كل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: طی این سه روز، آتش سوزی های كوچكی هم در بخش ایرانی تالاب هورالعظیم رخ داده كه خوشبختانه با وجود مقدار آب كمی كه در این بخشها وجود داشت، آتش مهار شده است.
وی عنوان كرد: قسمت عمده دودی كه روز گذشته در بعضی از شهرها همچون شادگان و هویزه و سوسنگرد متصاعد شده، ناشی از سوختن تالاب در كشور عراق است. با عنایت به وزش باد به سمت كشور عراق این دود هم اكنون شهرهایی از عراق همچون العماره را در بر گرفته اما شب گذشته دود به سمت كشور ما بوده و باعث رویت دود در بعضی شهرها شده است.
مولا با اشاره به خشكسالی سال جاری خاطرنشان كرد: با عنایت به بحث خشكسالی و كم شدن میزان ورودی آب به تالاب هورالعظیم بطور قطع مشكلاتی در پیش خواهیم داشت و احتمال آتش سوزی مجدد در تالاب وجود دارد.




1397/04/15
13:16:31
5.0 / 5
2816
تگهای خبر: آب , آسمان , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
حیوان خانگی GetPet

حیوان خانگی بگیر


واگذاری حیوانات خانگی

getpet.ir - مالکیت محتوا و شکل سایت حیوان خانگی بگیر محفوظ است