ورود فاضلاب شهر مریوان به دریاچه زریوار قطع می گردد

ورود فاضلاب شهر مریوان به دریاچه زریوار قطع می گردد

حیوان خانگی بگیر: سنندج - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار كردستان اظهار داشت: مقرر شد فرمانداری مریوان از محل اعتبارات شهرستانی 20 میلیارد ریال برای اجرای پروژه جلوگیری از ورود فاضلاب شهر به دریاچه زریوار اختصاص دهد تا این پروژه امسال و قبل از اتمام فصل مساعد كاری تكمیل شود.


به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شركت آب و فاضلاب شهری استان كردستان، امیر قادری بعد از بازدید از روند اجرای پروژه جمع آوری و ساماندهی فاضلاب محلات سردوشی ها و استادیوم شهر مریوان تصریح كرد: این پروژه به طول 960 متر با پیشرفت 30 درصدی و برآورد اولیه 29 میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست و تابحال حدود 10 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
وی افزود: پیشرفت فیزیكی برخی پروژه ها در ظاهر چندان چشمگیر نیست اما اقداماتی زیربنایی و پرارزش است كه پروژه جمع آوری و ساماندهی فاضلاب محلات سردوشی و استادیوم در مریوان در همین راستا است.
قادری با اشاره به اینكه دریاچه زریوار یك نعمت پرارزش است، تصریح كرد: با اجرای این پروژه دیگر فاضلابی از سمت شهر وارد دریاچه نخواهد شد ضمن آنكه برای حفظ و ارتقای سلامت و بهداشت مردم شهر هم مفید خواهد بود.
وی خاطرنشان كرد: در مورد فاضلاب سه روستایی كه وارد دریاچه زریوار می گردد از اعتبارات ماده 10 و 12 مدیریت بحران كه معمولا در نیمه دوم سال ابلاغ می گردد استفاده خواهد شد تا دیگر فاضلاب هیچ روستایی هم به زریوار وارد نشود.
به گزارش حیوان خانگی بگیر به نقل از ایرنا، این پروژه علاوه بر اینكه مانع ورود فاضلاب از بخش شهری به زریوار می گردد فاضلاب 40 درصد شهر مریوان را جمع آوری و ساماندهی می كند.
طول دریاچه زریبار (زریوار) حدود پنج كیلومتر و عرض آن حدود 1.6 كیلومتر، وسعت تالاب به علت تغییرات حجم آبی در فصول مختلف متغیر و حداقل و حداكثر عمق آن به ترتیب 2 و 6 متر است.
زریبار در یك دره طولی وسیع قرار دارد و از 2 طرف غرب و شرق با كوه های پوشیده از جنگل احاطه شده و پوشش غالب اراضی منطقه را جنگل و بیشه زارهای نیمه انبوه تشكیل می دهد كه گونه غالب جنگلی آن بلوط ایرانی است.
تاكنون 97 نوع پرنده، 31 گونه پستاندار، 13 گونه خزنده، 11 نوع ماهی یك گونه مارماهی، پنج گونه فیتوپلانكتون و 17 گونه زئوپلانكتون در تالاب بین المللی زریبار شناسایی شده است.
6108/9102


1397/05/29
14:40:24
5.0 / 5
2006
تگهای خبر: آب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
حیوان خانگی GetPet

حیوان خانگی بگیر


واگذاری حیوانات خانگی

getpet.ir - مالکیت محتوا و شکل سایت حیوان خانگی بگیر محفوظ است