پلاستیك پاك كن غول پیكر راهی اقیانوس آرام شد

پلاستیك پاك كن غول پیكر راهی اقیانوس آرام شد

حیوان خانگی بگیر: گروهی از محققان و كارشناسان محیط زیست از شروع به كار یك سیستم عظیم جمع آوری زباله در اقیانوس آرام خبر دادند.



به گزارش حیوان خانگی بگیر به نقل از ایسنا، این دستگاه غول پیكر پاكسازی اقیانوس ها از زباله های شناور پلاستیكی به وسیله دولت هلند راهی اقیانوس آرام شد. هم اكنون قطعات عظیم زباله های پلاستیكی شناور در اقیانوس آرام یك نگرانی جهانی است.

روز گذشته (شنبه) سیستم جمع آوری زباله در آب های اقیانوس آرام كه سه برابر وسعت فرانسه است شروع به كار كرد.

این سیستم شناور به طول ۶۰۰ متر در آب های سان فرانسیسكو قرار داده شده كه با جریان آب، امواج و وزش باد به حركت در می آید. پیش بینی شده با كمك این روش ماهانه پنج تن زباله پلاستیكی جمع آوری شود.

این وسیله دریایی كه تحت عنوان System ۰۰۱ شناخته شده، ابداع یك جوان هلندی است كه در سال ۲۰۱۳ سیستم پاكسازی اقیانوس ها را ابداع كرد. این جوان با كمك ۷۰ نفر دیگر در مدت پنج سال ۲۷۳ مدل و شش نمونه اولین از این سیستم را مورد بررسی قرار داد.

این سیستم شامل ۶۰ واحد مجاور است كه لوله ای به شكل C را تشكیل می دهد و به حفاظی در عمق سه متری متصل است و زباله های پلاستیكی به قطر یك سانتی متر و بیشتر در پشت آن جمع می شوند.

قرار است این تیم كارشناسی زباله های جمع آوری شده را هر شش هفته برای بازیافت به هلند منتقل كنند. همینطور مقرر است با پلاستیك هایی كه این دستگاه جمع آوری می كند محصولاتی ساخته شود و روی آن برچسب "تهیه شده از پلاستیك اقیانوس" زده شود.

به گزارش روزنامه گاردین، نتایج مطالعه ای كه اخیرا انجام گرفته نشان داده است ۱.۸ تریلیون تن قطعه پلاستیكی به وزن ۸۰ هزار تن متریك در محدوده زباله دان بزرگ اقیانوس آرام كه در محدوده كالیفرنیا تا هاوایی قرار دارد، شناور هستند.




1397/06/18
14:27:31
5.0 / 5
2757
تگهای خبر: آب , اقیانوس , محصولات , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
حیوان خانگی GetPet

حیوان خانگی بگیر


واگذاری حیوانات خانگی

getpet.ir - مالکیت محتوا و شکل سایت حیوان خانگی بگیر محفوظ است