جمعیت حیات وحش استان بالغ بر 32 هزار راس انواع سم داران است

جمعیت حیات وحش استان بالغ بر 32 هزار راس انواع سم داران است

حیوان خانگی بگیر: اصفهان - مدیركل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار داشت: جمعیت حیات وحش این منطقه بالغ بر 32 هزار راس انواع سم داران است كه در مناطق حفاظت شده زیست می كنند.


سید رحمان دانیالی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه كرد: حدود یك سوم حیات وحش ایران در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان زیست می كنند كه بیشترین این حیوانات شامل آهو، كل، بز، قوچ و میش وجبیر است.
دانیالی با اشاره به ضرورت توسعه مناطق حفاظت شده استان اصفهان اضافه كرد: هم اینك 11 درصد خاك این استان حفاظت شده است كه این وسعت باید حداقل به 17 درصد برسد.
مدیركل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به معضلات زیست محیطی در این منطقه اظهار داشت: آلودگی هوا، تخریب گونه های گیاهی و جانوری، حقابه زیست محیطی، آتش سوزی مراتع و بی توجهی به منابع انرژی از مهمترین معضلات محیط زیست این استان است.
وی خاطرنشان كرد: كاهش این مشكلات و معضلات جز با مشاركت مردم و سازمان های مردم نهاد زیست محیطی میسر نیست چون فقط دولت به تنهایی وظیفه حفاظت از محیط زیست را ندارد و همه باید مشاركت كنند.
مدیركل حفاظت محیط زیست استان اصفهان همینطور با اشاره به توسعه گردشگری اكوتوریسم با استفاده از ظرفیت های مناطق حفاظت شده اظهار داشت: رسانه ها می توانند در این بخش با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی پیشگام باشند ودر توسعه فرهنگ محیط زیست اثرگذاری مشاركت بیشتری داشته باشند.
استان اصفهان دارای یك اثر طبیعی ملی، سه پارك ملی، 2 پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، 11 منطقه شكار ممنوع و یك تالاب بین المللی است.
8114/ 6022


1397/06/27
13:55:38
5.0 / 5
2044
تگهای خبر: آلودگی هوا , محیط زیست , هوا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
حیوان خانگی GetPet

حیوان خانگی بگیر


واگذاری حیوانات خانگی

getpet.ir - مالکیت محتوا و شکل سایت حیوان خانگی بگیر محفوظ است