سازمان هواشناسی اخطار داد

وزش باد شدید در بعضی نقاط كشور، كاهش دمای ۷ تا ۱۵ درجه ای برخی استان ها

وزش باد شدید در بعضی نقاط كشور، كاهش دمای ۷ تا ۱۵ درجه ای برخی استان ها

حیوان خانگی بگیر: سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه نسبت به وزش باد شدید در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل و مسیر كاروان های زیارتی در عراق اخطار داده است، همینطور در این اخطاریه از كاهش دمای ۷ تا ۱۵ درجه ای اطلاع داده شده است.



به گزارش حیوان خانگی بگیر به نقل از ایسنا، در این اخطاریه به تدریج و با نزدیك شدن تدریجی سامانه فعال هواشناسی و گذر شرایط ناپایدار جوی، وضع هوای كشور طی امروز (۳ آبان) و فردا (۴ آبان)، وزش باد شدید در استان های ساحلی دریای خزر و استان اردبیل پیش بینی می گردد و سرعت باد لحظه ای در بعضی نقاط بخصوص برخی شهرهای اردبیل به بیشتر از ۱۰۰ كیلومتر بر ساعت می رسد. در این شرایط خیزش گرد و خاك محلی و احتمال شكستن درختان و صدمه به خطوط انتقال نیرو وجود دارد، همینطور استان های جنوب غرب تا شمال غرب شامل خوزستان، ایلام، كرمانشاه، كردستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، همدان و زنجان و كشور عراق شامل شهرهای زیارتی و مسیر كاروان های اربعین با وزش باد شدید و در بعضی نقاط بخصوص در جنوب غرب و نوار غربی و عراق توام با خیزش گرد و خاك و كاهش كیفیت هوا خواهد بود.

در این اخطاریه همینطور استفاده از عینك های محافظ و ماسك تنفس برای حفظ سلامتی سفارش شده است.

در این اخطاریه آمده است كه در نوار غربی و جنوب غربی ایران شامل ایلام، كرمانشاه، خوزستان و مسیر كاروان های زیارتی در عراق طی بعد ازظهر امروز و فردا گاهی با وقوع طوفان تندری خواهد بود كه پیامد آن باد شدید لحظه ای و تشدید خیزش گرد و خاك و رگبار موقت باران خواهد بود.

در ادامه این اخطاریه آمده است: وقوع بارش باران، گاهی با رگبار و رعد و برق ناشی از طوفان تندری طی بعد ازظهر امروز و فردا در نوار غربی و جنوب غرب شامل استان های كردستان، ایلام، كرمانشاه و خوزستان و مسیر كاروان های زیارتی كه در بعضی نقاط به علت شدت بارش موقتی می تواند منجر به سیلاب محلی شود.

این اخطاریه می افزاید: همینطور هوای گرم در غرب، شمال غرب و نوار شمالی كشور تا ظهر فردا تداوم دارد و از بعد ازظهر فردا با نفوذ جریان های سردشمالی كاهش محسوس دما در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، كردستان، كرمانشاه، زنجان، قزوین، همدان و مركزی حدود ۷ تا ۱۰ درجه است و در استان های اردبیل، گیلان و مازندران حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه خواهد داد.




1397/08/04
15:41:49
5.0 / 5
2636
تگهای خبر: آب , بارش , كیفیت , گرد و خاك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
حیوان خانگی GetPet

حیوان خانگی بگیر


واگذاری حیوانات خانگی

getpet.ir - مالکیت محتوا و شکل سایت حیوان خانگی بگیر محفوظ است