پلنگ گرسنه در بشاگرد 58 رأس گوسفند را درید

پلنگ گرسنه در بشاگرد 58 رأس گوسفند را درید

حیوان خانگی بگیر: بندرعباس- رییس شورای اسلامی شهر بشاگرد از حمله پلنگ گرسنه به گله گوسفندان در یكی از روستاهای این شهرستان اطلاع داد و اظهار داشت: این پلنگ 58 رأس گوسفند را درید.


به گزارش حیوان خانگی بگیر به نقل از ایرنا، یعقوب دادعلی زاده عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران تصریح كرد: این پلنگ صبح امروز به یك گله گوسفند در روستای درمورت شهرستان بشاگرد حمله كرد.
وی با اشاره به اینكه در حمله این پلنگ هیچ یك از اهالی روستا صدمه ندیدند، اضافه كرد: در گذشته هم به علت خشكسالی و كمبود طعمه (خوك) برای پلنگ ها شاهد حمله این حیوان به گله گوسفندان در این منطقه بوده ایم.
مدیركل حفاظت محیط زیست هرمزگان در این خصوص تصریح كرد: پلنگ بیمه بوده و این استان محل زندگی این حیوان است و خسارت وارد شده به دامداران در صورت تایید كارشناسان این اداره كل پرداخت می گردد.
مجید وفادار در گفت و گو با ایرنا اضافه كرد: پلنگ از گونه های در معرض خطر انقراض است كه باید برای تداوم بقای آن تلاش شود.
وی خاطرنشان كرد: اقدام هایی برای شمارش پلنگ با بكارگیری ابزاری همچون دوربین های شكار شروع شده است تا بتوان تعداد آنها را در استان مشخص كرد.
روستای درمورت از توابع بخش مركزی بشاگرد، 260 نفر جمعیت دارد و در 35 كیلومتری مركز این شهرستان واقع است.
شهرستان بشاگرد در 300 كیلومتری شرق بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده است.
كوهستان ها و عرصه های طبیعی شرق هرمزگان زیستگاه حیوانات وحشی همچون پلنگ ایرانی، خرس سیاه، شغال، كفتار، جوجه تیغی، روباه، گراز و گربه وحشی است.
به علت خشكسالی های گسترده حیوانات وحشی از ارتفاعات كوهستان ها پایین آمده و مدام به دام ها در سكونتگاه های انسانی حمله می كنند.
پلنگ گربه سانی است كه جمعیت اصلی آن در ایران باقیمانده و حدودا در سراسر كشور زیست می كند اما عوامل متعددی مانند خشكسالی، شكار، طعمه مسموم و حوادث جاده ای زندگی این گونه پرارزش را تهدید می كند.
پلنگ ایرانی جزو گونه های در معرض خطر انقراض است كه بیشتر در نقاط كوهستانی زیست می كند.
7198/6048/1772


1397/08/16
15:00:14
5.0 / 5
2348
تگهای خبر: انقراض , سكونتگاه , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
حیوان خانگی GetPet

حیوان خانگی بگیر


واگذاری حیوانات خانگی

getpet.ir - مالکیت محتوا و شکل سایت حیوان خانگی بگیر محفوظ است