مدیرعامل شركت كنترل كیفیت هوا با اشاره به طرح زوج و فرد:
میزان آلایندگی، ملاك تردد خودروها در سطح شهر باشد
به گزارش حیوان خانگی بگیر مدیر عامل شركت كنترل كیفیت هوای تهران ضمن اشاره به پیشنهاد شهرداری تهران برای حذف طرح و زوج و فرد اظهار داشت: طرح و زوج فرد نتوانست تاثیری روی كاهش آلودگی هوای تهران داشته باشد از این رو تردد خودروها در سطح شهر باید بر مبنای میزان آلایندگی باشد نه صرفا پلاك خودرو.
حسین شهیدزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار كرد: بر مبنای مطالعات انجام شده و نتایج حاصل از آن، طرح زوج و فرد تاثیری روی كاهش آلودگی هوای شهر تهران ندارد. شاید در ایام ابتدایی اجرای این طرح تاثیر آن مشهود و ترددها نسبت به قبل كمتر شده بود ولی به تدریج كسانی كه استطاعت داشتند خودورهای دوم و مخالف پلاك خودروی خود یا موتورسیكلت خریداری كردند.
وی با اشاره به تردد موتورسیكلت ها در محدوده طرح زوج و فرد افزود: موتورسیكلت ها در یك مسافت پیمایش ثابت حداقل بین پنج تا هشت برابر خودروها آلودگی تولید می كنند، ازاین رو طرح زوج و فرد كمكی به كاهش آلودگی هوا نكرد. از سوی دیگر در طولانی مدت هم نتوانست معضل ترافیكی پایتخت را برطرف كند.
مدیر عامل شركت كنترل كیفیت هوای تهران اضافه كرد: حتی می توان اظهار داشت كه به علت استفاده بیشتر از موتورسیكلت ها در محدوده طرح زوج و فرد، آلودگی هوا در محدوده طرح بیشتر هم شده است.
شهیدزاده در انتها با اشاره به مرحله دوم طرح كاهش كه الزامی شدن معاینه فنی برای خودروهای شهر تهران است، خاطرنشان كرد: این طرحی كه به شهرداری تهران پیشنهاد كرده ایم محدوده زوج و فرد را هم شامل می گردد و خودرویی می تواند وارد این محدوده شود كه حداقل سطح معاینه فنی را پاس كرده باشد ازاین رو پیشنهاد ما هم این است كه خودورها بر مبنای میزان آلایندگی خود در سطح شهر تردد كندد نه صرفا پلاك خود.
به گزارش حیوان خانگی بگیر به نقل از ایسنا، چندی قبل محسن پور سید آقایی - معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران - اظهار كرده بود كه طرح زوج و فرد به صورت مقطعی و موقت مفید می باشد ولی در طولانی مدت سبب افزایش آلودگی هوا می گردد. بنابراین در صورت تصویب شورای عالی ترافیك از سال آینده این طرح حذف خواهد شد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب