افزایش آلاینده ازون به رغم اقدام محیط زیستی چین

افزایش آلاینده ازون به رغم اقدام محیط زیستی چین

حیوان خانگی بگیر: نتایج یك تحقیق نشان داده است كه به رغم اقدامات چین برای مقابله با معضل آلودگی هوا این كشور شاهد افزایش خطرناك آلاینده ازون بوده است.


به گزارش حیوان خانگی بگیر به نقل از ایسنا، موفقیت چین در زمینه كاهش آلودگی هوا، افزایش آلاینده ازون، یكی از مواد خطرناك در اتمسفر را به دنبال داشته است.
كارشناسان چینی در مطالعه ای نشان دادند در شرایطی كه دولت این كشور با آلودگی هوا مقابله می كند سطح آلاینده ازون در ابرشهرهای این كشور افزایش یافته است.
در بحبوحه نگرانی ها در مورد دود و مه سمی كه خیلی از شهرهای چین را دربرگرفته، مقامات این كشور در سال ۲۰۱۳ میلادی مقابل آلودگی هوا اعلان جنگ دادند.
در همین راستا مجموعه سیاست هایی نمایش شده كه از آن جمله می توان به اعمال محدودیت در تعداد خودروهایی كه مجوز عبور و مرور دارند و اقداماتی برای كاهش انتشار آلاینده ها از نیروگاه هایی با سوخت زغال سنگ اشاره نمود.
این راهكارها تا حدودی موفقیت آمیز بوده و به كاهش سطح ذرات معلق كمتر از ۲.۵ میكرون در شرق چین به میزان حدود دو پنجم منجر گردیده است.
با این وجود آلودگی هوا شامل انواع مختلف آلاینده هاست و با وجود كاهش سطح یك آلاینده، آلاینده ازون همچنان در سطح بالایی قرار دارد.
در صورتی كه گاز ازون در سطوح بالاتر اتمسفر از زمین در مقابل اشعه های مضر حفاظت می كند در سطح زمین تركیب اصلی دود و غبار بشمار می رود و برای ریه انسان به شدت مضر است.
به گزارش روزنامه ایندیپندنت، كارشناسان تاكید كرده اند كه آلودگی ازون ناشی از دود خودروها و صنایع تشدید شده و در این بررسی جدید نشان داده شده كه چگونه سطح گاز ازون در فصل تابستان در مناطقی از قبیل پكن و شانگهای از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ افزایش یافته است.



1397/10/14
15:09:10
5.0 / 5
2308
تگهای خبر: آلودگی هوا , سفر , محیط زیست , هوا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
حیوان خانگی GetPet

حیوان خانگی بگیر


واگذاری حیوانات خانگی

getpet.ir - مالکیت محتوا و شکل سایت حیوان خانگی بگیر محفوظ است