یونسی: دولت از گفت وگوی ادیان در عرصه ی محیط زیست حمایت می كند

یونسی: دولت از گفت وگوی ادیان در عرصه ی محیط زیست حمایت می كند

حیوان خانگی بگیر: مشاور رئیس جمهور در امور ادیان واقوام با اشاره به این مساله كه امروز بشر به این نكته پی برده است كه ادیان آسمانی می تواند انسان ها را از تگناهایی كه در آن قرار گرفتند رها كند اظهار داشت: امروزه انواع آلودگی های زیستی انسان را با مشكلات جدی روبرو كرده است كه دین می تواند راهگشای این این امر باشد و دولت از گفت وگوی ادیان در عرصه ی محیط زیست حمایت می كند.



به گزارش حیوان خانگی بگیر به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین یونسی امروز دوشنبه 17 دی ماه در آغازین دور گفت وگوی دینی مركز گفت وگوی ادیان و فرهنگ ها و هیات كاتولیك فرانسه كه با سوژه « جایگاه محیط زیست در اسلام و مسیحیت كاتولیك» با حضور اندیشمندانی از ادیان اسلام و مسیحیت در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار گردید با تبریك سال نو میلادی و با اشاره به آیه ای از قرآن كریم اظهار نمود: در آیات قرآنی وارد شده است خداوند شما (بشر) را آفرید تا در این كره زمین ماموریت داشته باشید و خداوند از بشر خواسته است كه این زمین را آباد كند. یعنی ماموریتی كه بشر در كره زمین بر عهده گرفته است آبادانی زمین است. از بشر خواسته است كه این ماموریت را به خوبی انجام دهد.در تمام ادیان آسمانی بحث بهشت به صورت سمبولیك مطرح گردیده است. خداوند بهشتی را برای رفاه انسان آماده كرد اما طولی نكشید كه به خاطر این كه انسان از حد و حدود خود عبور كرد آن بهشت را از انسان گرفت و او را به سمت زمین فرستاد و به او ماموریتی داد كه بهشتی جدید باید با دست خود خلق كند و این دفعه برای شكل گیری این بهشت نیازمند تلاش و كوشش و زحمت زیادی هستیم. انسان ها باید برای این ماموریت الهی آماده شوند و این بهشت را برای خود آماده كنند. تا سپس آن بتوانند به بهشت موعود برسند. بشر ماموریت دارد زمین را به بهشتی تبدیل كند. امروز بشر بار دیگر به ادیان روی آورده است آن هم از روی از باب اضطرار و ناچاری كه صنعت پیش روی انسان قرار داده است.

وی افزود: امروز تكنولوژی بلای جان انسان ها شده است و انسان را به تگنا انداخته است. انواع آلودگی های زیستی كه برای انسان به وجود آمده است او را با مشكل جدی روبرو كرده است و بر همین مبنا است كه انسان به دین باید روی بیاورد تا فهم مفاهیم دینی به این مضووع پی ببرد كه دین می تواند انسان را از محیط زیستی كه به دست خود آنرا خراب كرده است نجات بدهد.

یونسی اشاره كرد: انسان با روی آوردن به زیست می تواند از جهنمی كه برای خود ساخته است نجات پیدا كند. دولت جمهوری اسلامی ایران از این ابتكار دیالوگ و حفظ محیط زیست استقبال و حمایت می كند و این دیالوگ بسیار ارزشمندی است كه ادیان آسمانی در صدد حفظ محیط زیست باشند.




1397/10/17
13:40:15
5.0 / 5
2031
تگهای خبر: آب , آسمان , حمایت , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
حیوان خانگی GetPet

حیوان خانگی بگیر


واگذاری حیوانات خانگی

getpet.ir - مالکیت محتوا و شکل سایت حیوان خانگی بگیر محفوظ است