پیش بینی كاهش ۸۵ درصدی مصرف كاغذ در سازمان محیط زیست

پیش بینی كاهش ۸۵ درصدی مصرف كاغذ در سازمان محیط زیست

به گزارش حیوان خانگی بگیر به دنبال آغاز «طرح سازمان بدون كاغذ» در سازمان حفاظت محیط زیست، سرپرست مركز برنامه ریزی، تحول اداری و بودجه سازمان محیط زیست ضمن اشاره به پیش بینی كاهش ۸۵ درصدی مصرف كاغذ تا آخر تابستان سال آینده، از مكاتبه رئیس سازمان با وزارت علوم، هیأت امنای دانشگاه آزاد و كتابخانه ملی به منظور كاهش نسخ كاغذی رساله ها اطلاع داد.



در پی انتشار خبر اجرای «طرح سازمان بدون كاغذ» در سازمان حفاظت محیط زیست، امیر زند پازندی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینكه در این راستا با دستور عیسی كلانتری - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست - «طرح سازمان بدون كاغذ» در سازمان حفاظت محیط زیست اجرایی شده است، خاطرنشان كرد: مقرر است طرح سازمان بدون كاغذ در مدت شش ماه و در چارچوب سه مرحله به صورت كامل اجرا شود. اجرای این طرح از اول اسفند شروع شده و پیش بینی ما این است كه در انتها این دوره شش ماهه، حجم مصرف كاغذ تا ۸۵ درصد كاهش پیدا كند.

وی با اشاره به دستور كار سازمان حفاظت محیط زیست به منظور اجرایی كردن طرح سازمان بدون كاغذ اظهار داشت: تدوین دستورالعمل، جلب مشاركت كاركنان، فرهنگ سازی و آموزش برای كاهش مصرف كاغذ، استفاده از تكنولوژی های جدید همینطور راه اندازی و توسعه سیستم هایی كه با امكان تكمیل فرم الكترونیك و فرآیند گردش كار در كاهش مصرف كاغذ تأثیر بسزایی دارند، بخشی از برنامه های سازمان برای اجرای طرح سازمان بدون كاغذ است.

سرپرست مركز برنامه ریزی، تحول اداری و بودجه سازمان حفاظت محیط زیست با تاكید بر اینكه سیاست حذف كاغذ و استفاده از خدمات الكترونیك برای حفاظت از جنگل ها، كاهش مصرف منابع جنگلی (جهت تولید خمیركاغذ)، كاهش آلودگی ها همینطور حل بحران فعلی كاغذ و مشكلات ارزی می تواند اثرات قابل ملاحظه ای به همراه داشته باشد، اظهار داشت: با عنایت به اهمیت این موضوع، در بهمن ماه سال جاری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست طی مكاتبه ای با وزیر علوم و رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران خواهان حذف تعداد نسخ كاغذی رساله ها و دریافت نسخ الكترونیك بعنوان جایگزین شد.

زند پازندی همینطور با اشاره به نقش حساس سازمان حفاظت محیط زیست در توسعه فناوری اطلاعات و خدمات دولت الكترونیك اظهاركرد: با عنایت به اصل ۵۰ قانون اساسی در خصوص لزوم حفظ محیط زیست از راه مشاركت آحاد جامعه، سیاست های ابلاغی محیط زیست از جانب رهبر معظم انقلاب و توجه ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه به مدیریت سبز، سیاست حذف كاغذ و استفاده از خدمات دولت الكترونیك در فضای مجازی نقش بسزایی درحفاظت از محیط زیست خواهد داشت. همینطور از آنجائیكه سازمان حفاظت محیط زیست بعنوان متولی امر مدیریت سبز نظارت و ممیزی سایر دستگاه های اجرایی را در این زمینه بر عهده دارد، لازم است در اجرای طرح سازمان بدون كاغذ بعنوان یك الگوی ممتازی عمل كند.

وی در انتها تاكید كرد: بدیهی است آموزش و فرهنگ سازی كمك بسیاری به بهبود بهره وری و حفظ محیط زیست می كند و لازم است رسانه ها در زمینه اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف كاغذ بازوی پرتوان و اجرایی محیط زیست باشند. امیدواریم كه این تغییر نگرش به دستگاه های اجرایی سپس در سایر اقشار مختلف كشور تسری یابد.




1397/12/04
14:26:50
5.0 / 5
2176
تگهای خبر: آموزش , خدمات , فناوری , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
حیوان خانگی GetPet

حیوان خانگی بگیر


واگذاری حیوانات خانگی

getpet.ir - مالکیت محتوا و شکل سایت حیوان خانگی بگیر محفوظ است