رگبار پراكنده و وزش باد شدید در بعضی نقاط كشور

رگبار پراكنده و وزش باد شدید در بعضی نقاط كشور

حیوان خانگی بگیر: مدیر كل پیش بینی و آگهی سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به كاهش دمای 4 تا 6 درجه ای در سواحل دریای خزر طی امروز (9 شهریور ماه) از بارش باران و وزش باد شدید موقتی در بعضی نقاط كشور آگاهی داد.



احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا اظهاركرد: برمبنای تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی و خروجی مدلها امروز (۹ شهریور ماه) تداوم بارش را در استان های ساحلی دریای خزر داریم كه بیشترین مقدار بارش در استان های گیلان و مازندران است همین طور دریای خزر نیز در این روز مواج پیش بینی می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: امروز و فردا (۹ و ۱۰ شهریور ماه) كاهش دما بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد در این نواحی رخ می دهد همین طور طی امروز به جهت عبور امواج تراز میانی در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و برخی نقاط استان های زنجان، قزوین، كردستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز در استان های البرز، تهران و سمنان خصوصاً در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

به گفته مدیر كل پیش بینی و آگهی سریع سازمان هواشناسی فردا و پس فردا (۱۰ و ۱۱ شهریور ماه) از شدت بارش در سواحل دریای خزر كم می شود ولی همچنان در بعضی ساعات بارش پراكنده در این مناطق رخ می دهد. در ساعت بعد ازظهر این دو روز نیز در بخش هایی از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار پراكنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی انتظار می رود.

وظیفه اضافه كرد: طی روز سه شنبه (۱۲ شهریور ماه) با نفوذ جریانات خنك شمالی باردیگر تشدید بارش در استان های ساحلی خزر رخ می دهد همین طور در این روز در استان های خراسان شمالی، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در ساعت بعد ازظهر رگبار پراكنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. روز چهارشنبه (۱۳ شهریور ماه) نیز بارش پراكنده در سواحل دریای خزر خواهیم داشت.

مدیر كل پیش بینی و آگهی سریع سازمان هواشناسی در ادامه اشاره كرد: طی سه روز آینده در نوار شرقی كشور خصوصاً منطقه زابل، شرق خراسان جنوبی و شرق كرمان وزش باد شدید و در بعضی ساعات خیزش گرد و خاك و كاهش كیفیت هوا پیش بینی می شود.

وظیفه درانتها درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهار نمود: فردا و پس فردا (۱۰ و ۱۱ شهریور ماه) آسمان تهران صاف تا كمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می شود كه بیشترین دمای پایتخت فردا در گرم ترین و خنك ترین زمان ۳۳ و ۲۳ درجه سانتیگراد و پس فردا در گرم ترین زمان ۳۲ درجه سانتیگراد و در خنك ترین زمان ۲۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.





منبع:

1398/06/09
21:09:31
5.0 / 5
2529
تگهای خبر: آسمان , بارش , كیفیت , گرد و خاك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
حیوان خانگی GetPet

حیوان خانگی بگیر


واگذاری حیوانات خانگی

getpet.ir - مالکیت محتوا و شکل سایت حیوان خانگی بگیر محفوظ است