اخطار فائو درباره تأثیرات تغییر اقلیم بر امنیت غذایی

اخطار فائو درباره تأثیرات تغییر اقلیم بر امنیت غذایی

به گزارش حیوان خانگی بگیر فائو می گوید منطقه آسیا و اقیانوسیه همچون صدمه پذیرترین مناطق جهان در مقابل ناامنی غذایی و تأثیرات ناشی از رخدادهای شدید آب وهوایی است.



به گزارش حیوان خانگی بگیر به نقل از مهر، سازمان خوار و بار و كشاورزی ملل متحد (فائو) اخطار داد كه گستره خشكی ها و شهرهای روبه رشد در منطقه آسیا با سرعتی بیشتر از میانگین جهانی در حال گرم شدن هستند؛ مساله ای كه تأثیرات قابل توجهی بر امنیت غذایی و معیشت میلیون ها نفر در این منطقه از جهان خواهد گذاشت.
براساس گزارش «اقلیم و زمین» كه مشتركا از جانب فائو و شماری از دیگر نهادهای سازمان ملل تهیه شده است، دمای برخی شهرهای منطقه آسیا الان بین ۰.۲ تا ۲.۶ درجه سانتی گراد بیشتر از میانگین جهانی است.
این در حالی است كه كشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه كه همچون صدمه پذیرترین مناطق جهان در مقابل ناامنی غذایی و تأثیرات ناشی از رخدادهای شدید آب وهوایی هستند، حدود نیم میلیارد نفر كه از سوءتغذیه رنج می برند را در خود جای داده اند، جمعیتی كه شامل بیشتر از نیمی از افراد مبتلا به سوءتغذیه در جهان است.
در گزارش مشترك فائو و سازمان ملل همینطور نسبت به تأثیرات روز افزون تغییرات اقلیمی بر امنیت غذایی در منطقه آسیا و اقیانوسیه از راه كاهش بازده محصولات كشاورزی، افزایش قیمت مواد غذایی، كاهش ارزش غذایی و تضعیف زنجیره تولید اخطار داده شده است. در این گزارش همینطور بر اهمیت مقابله با فرسایش خاك در آسیا تاكید شده است، آن هم در شرایطی كه مساله دسترسی به آب شیرین و رقابت بر سر آن یكی دیگر از چالش های اصلی در منطقه است. مساله تقاضای مصرف كنندگان به مواد غذایی – كه تأمین آن نیازمند منابع طبیعی بیشتری است – هم همچون دیگر مسائلی است كه باید به آن رسیدگی شود.
ژیانگ جون یائو، مدیر ارشد برنامه ریزی فائو در منطقه آسیا و اقیانوسیه با اشاره به نقش فعال فائو در پشتیبانی و مشاركت در تدوین این گزارش تاكید كرد كه این سازمان از كشورهای عضو می خواهد تا اقدامات بیشتری را در زمینه سازگاری و كاهش تأثیرات رخدادهای شدید اقلیمی بر كشاورزی و معیشت روستایی اتخاد كنند.

1398/08/08
18:50:15
5.0 / 5
2024
تگهای خبر: آب , اقلیم , اقیانوس , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
حیوان خانگی GetPet

حیوان خانگی بگیر


واگذاری حیوانات خانگی

getpet.ir - مالکیت محتوا و شکل سایت حیوان خانگی بگیر محفوظ است