رئیس مركز تحقیقات سالمندی

۳۱ درصد جمعیت ایران در ۱۴۳۰ سالمند خواهند بود

۳۱ درصد جمعیت ایران در ۱۴۳۰ سالمند خواهند بود

به گزارش حیوان خانگی بگیر رئیس مركز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، اظهار داشت: آمارها نشان می دهد در سال 1430،  31 درصد كل جمعیت كشورمان را سالمندان تشكیل خواهند داد.



به گزارش حیوان خانگی بگیر به نقل از مهر، احمد دلبری، با اشاره به افزایش چشم گیر خدمات بهداشت و درمان پس از انقلاب اسلامی كه زمینه ساز افزایش امید به زندگی در جامعه و نرخ رشد جمعیت سالمندی كشور شده است، اضافه كرد: بهبود وضعیت اجتماعی سالمندان جای كار دارد.
وی افزود: نگاهی به حوزه سالمندی قبل و پس از انقلاب اسلامی نشان میدهد كه با ارتقای خدمات حوزه بهداشت و درمان و كارهای اجتماعی، رشد نرخ سالمندی و امید به زندگی بسیار عالی و قابل قبولی را در سطح منطقه شاهد می باشیم به نحوی كه امید به زندگی در سال ۵۵ در كشور، حدود ۵۴ سال بود كه در سال ۹۷، این رقم به بیشتر از ۷۶ سال رسید.
دلبری اضافه كرد: رشد جمعیت كل سالمندی در دنیا یك درصد است، اما در كشور ما این رقم، حدود دو برابر شده است، بطوریكه نرخ رشد جمعیت سالمندان كشور روند صعودی دارد كه باید جدی تر به این مساله فكر كرد.
وی گفت: آمارها نشان میدهد جمعیت سالمندان كشور در سال ۱۴۳۰، ۳۱ درصد كل جمعیت را شامل خواهد شد كه در مقایسه با دیگر كشورهای دنیا رشد شایان توجهی را نشان میدهد كه این موضوع، فرصت و تهدیدهایی را به دنبال خواهد داشت و باید اقداماتی دراین زمینه صورت گیرد تا فردی كه به ۷۶ سالگی می رسد، به لحاظ كیفیت زندگی و اقتضائات اجتماعی نیز تامین شود و این موضوع، اهتمام دولتمردان و سایر متولیان این حوزه را می طلبد.
مدیر گروه آموزشی سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، اشاره كرد: بررسی وضعیت جمعیتی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، بیان كننده ارتقای سیستم های بهداشتی، درمانی و سازمان های حمایت كننده در این عرصه، عزم جدی در كنترل مرگ و میر نوزادان و مادران باردار، افزایش تعداد دانشكده های پزشكی، تعداد پزشكان، تعداد تخت های بیمارستانی، تعداد اعضای هیأت علمی و بسیاری موارد دیگر است.
دلبری درانتها با اشاره به اینكه حدود ۸ میلیون سالمند در كشور زندگی می كنند كه توجه خوبی به آنان نشده است، اضافه كرد: نباید كم توجهی را فقط به مسئولان معطوف نماییم و قسمتی از آن، ناشی از كم توجهی فرزندان به پدر و مادرها است، در صورتیكه حضور سالمندان خیر و بركت در جامعه است و در نظر گرفتن ملاحظات و اقدامات كارشناسانه گوناگون می تواند زمینه ساز ارتقای كیفیت زندگی سالمندان باشد.


منبع:

1398/11/22
15:29:19
5.0 / 5
3157
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , پزشك , حمایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
حیوان خانگی GetPet

حیوان خانگی بگیر


واگذاری حیوانات خانگی

getpet.ir - مالکیت محتوا و شکل سایت حیوان خانگی بگیر محفوظ است