كشتار میلیون ها راسو در دانمارك برای مقابله با كرونا

كشتار میلیون ها راسو در دانمارك برای مقابله با كرونا

دانمارك میلیون ها راسو در این كشور را به علت پیشگیری از انتقال ویروس كرونا از بین می برد.


به گزارش حیوان خانگی بگیر به نقل از ایسنا، این تصمیم بعد از آن گرفته شد که مقامات بهداشتیِ این کشور اعلام نمودند ۱۲ نفر به علت ارتباط با راسوها به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده اند و شیوع کرونا از راه این حیوان می تواند کارایی واکسن را کم کند.
ویروس جهش یافته کرونا در پنج مرکز پرورش راسو در دانمارک مشاهده شده است. این گونه کرونای جهش یافته در مناطق مختلف این کشور به ۱۲ نفر سرایت کرده است. با این وجود هیچکدام از این افراد دیگر ناقل ویروس کرونا نیستند.
مت فردریکسن" نخست وزیر دانمارک با بیان این خبر در جمع مقام های بهداشت و درمان بر لزوم نابودی ۱۵ تا ۱۷ میلیون راسو تصریح کرد.
دانمارک در شمال اروپا بزرگ ترین پرورش دهنده راسوهای معروف به مینک اروپایی است.
دانشمندان می گویند جهش یک ویروس امری طبیعی است و تعیین اینکه آیا چنین جهشی مانع از کارایی واکسن مبارزه با ویروس شود، مسئله پیچیده ای به حساب می آید. با این وجود مقام های بهداشت و درمان دانمارک معتقدند که انتقال ویروس کرونا از راه راسوها امکان دارد تغییرات هرچند کوچکی در پادتن ساخته شده در بدن انسان بگذارد و بدین سان اثر واکسن یا واکسن های در حال ساخت برای مبارزه با بیماری کووید-۱۹ را تحت تأثیر قرار دهد.
"کاره مولباک" رئیس ستاد مبارزه با بیماری های واگیردار دانمارک با اخطار نسبت به وقوع چنین اتفاقی اظهار داشت: بدترین سناریو این است که ویروس این دفعه از دانمارک منتشر شود.
وی با اشاره به پژوهش های دانشمندان تصریح کرد: تحقیقات نشان می دهند که پادتن ساخته شده برای واکنش به ویروس انتقال یافته از راسوها از پادتن های عادی کم اثر تر است و همین می تواند سبب ناکارایی واکسن های در حال ساخت برای مبارزه با کووید-۱۹ شود.
دانمارک پیش از این و در فصل تابستان برنامه کشتار گسترده راسوها را در مزارعی که مواردی از مبتلا شدن به ویروس کرونا در آنها مشاهده شده بود، به اجرا گذاشت. دولت دانمارک می گوید تابحال بیشتر از یک میلیون ۲۰۰ هزار راسو در این کشور از بین برده شده اند.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان راسو در دانمارک، این تصمیم را عامل مرگ صنعت تولید خز از پوست این جانور کوچک دانسته است.
به گزارش یورونیوز، دانمارک یکی از کشورهای موفق در کنترل بیماری کووید-۱۹ در جهان به حساب می آید با این وجود با شیوع موج جدید مبتلا شدن به این بیماری، دانمارک مانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی، مقررات سختگیرانه را بار دیگر به اجرا گذاشته است.




منبع:

1399/08/16
11:44:14
5.0 / 5
1632
تگهای خبر: بهداشت , بیماری , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
حیوان خانگی GetPet

حیوان خانگی بگیر


واگذاری حیوانات خانگی

getpet.ir - مالکیت محتوا و شکل سایت حیوان خانگی بگیر محفوظ است