نمكی عنوان كرد؛

آخرین اقدامات برای واردات واكسن كرونا

آخرین اقدامات برای واردات واكسن كرونا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین اقدامات برای واردات و خرید واکسن کرونا و همینطور واکسن تولید داخل را شرح داد.



به گزارش حیوان خانگی بگیر به نقل از مهر، سعید نمکی در مورد آخرین وضعیت بیماری کرونا در جهان اظهار داشت: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته در کشورهای مختلف جهان ۱۵ هزار و ۸۷۹ نفر به سبب ابتلاء به کرونا جان خویش را از دست دادند که بیشترین آمار فوتی ها در ارتباط با کشور آمریکا با ۴۰۴۵ نفر و بعد از آن هم انگلیس با ۱۳۳۱، برزیل با ۱۲۰۶ و آلمان با ۹۸۸ مورد بوده است. همینطور ایران ۹۱ مورد فوتی داشته که باآنکه نسبت به کشورهای دیگر، رقم کمی است اما باز هم مایه تأسف است.
وی افزود: در استان های شمالی بویژه مازندران بیشتر از ۱۱۰۰ مورد بستری داشته ایم و گرچه با همکاری همه دستگاه ها، این آمار به حداقل رسیده اما باز هم مقدار بالایی است. رقم فوتی ها در استان های شمالی غیرقابل قبول است و نگران خیز بیماری هستیم. در استان های گیلان و گلستان هم نگران خیز بیماری هستیم و در استان های جنوبی شاهد مختصر افزایش آمار بوده ایم؛ این افزایش در استان هرمزگان مشاهده می شود که آن هم به سبب افزایش سفرها بوده است. امیدواریم سفرهای بی رویه، کام مسافر و میزبان را تلخ نکند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد آخرین وضعیت واکسن کرونا هم اظهار داشت: در ثبت واکسن در چهار منبع مهم جهان (اروپایی، چین و روسیه) و دو شرکت تولیدکننده در هندوستان اقدامات خوبی انجام شده که خوشبختانه کارها در حال اتمام است؛ علاوه بر اینکه سبد کواکس را هم داریم و امیدواریم بزودی نخستین محموله واکسن برای گروه های پرخطر وارد کشور شود.
نمکی در مورد واکسن های تولید داخل هم اظهار داشت: واکسن انستیتو پاستور با دانش فنی کوبا به مراحل پایانی رسیده و همینطور یک مجموعه با بخش خصوصی و کمپانی آسیایی داریم و کارآزمایی بالینی بر روی واکسن مؤسسه بنیاد برکت به خوبی پیش می رود و انستیتو پاستور هم اجازه تست را دریافت کرده است. علاوه بر این، مجموعه دیگر تا هفته آینده اجازه تست را خواهد گرفت.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد ویروس انگلیسی گفت: هفتمین مورد ابتلاء به ویروس اروپایی را هم شناسایی کردیم که روز گذشته مسافری از هلند که به کشور وارد شد، این ویروس را داشته که در استان جنوبی مستقر است و خوشبختانه هیچ ردپایی در افراد در رابطه با این بیماران تابحال پیدا نکرده ایم.
وی با اشاره به اینکه تابحال گفته می شد ویروس انگلیسی ۷۰ درصد قدرت سرایت بالاتری دارد، اظهار داشت: امروز ثابت شده ویروس به مراتب مهاجم تر است و به شدت می تواند بیماری زایی و مرگ زایی داشته باشد و مردم باید هوشیار باشند چون که نمی دانیم از کدام روزنه وارد خواهد شد و ما را گرفتار خواهد نمود.
به گفته نمکی، اگر دقت نکرده و فاصله گذاری را رعایت نکنیم، مطمئن باشید از این ویروس زیان هایی را خواهیم دید و نگرانی ما در کلانشهرها بویژه تهران است؛ به صورتی که رعایت پروتکل های بهداشتی در کلان شهر تهران از ۸۱ به ۳۹ درصد و به کمتر از یک سوم رسیده ایم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: این زنگ خطر بزرگی است که به سبب عدم رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری بوجود آمده و اگر خدای ناکرده گرفتار ویروس مهاجم و سرکش شویم، آمارها بیشتر خواهد شد.
وی افزود: در تهران مترو، اتوبوس، بازارها و مراکز خرید، نقاط پرخطری هستند که باید از جانب مردم و مسؤلان اقدامات و همکاریهای لازم صورت گیرد که البته در ارتباط با افزایش ظرفیت مترو و اتوبوس، ما باید این مورد را حل می کردیم که نکردیم.
نمکی تاکید کرد: در ارتباط با سفرها، دورهمی ها و برگزاری مراسم ها، همینطور رفتن به مراکز خرید و ایاب و ذهاب اگر دقت نشود و کاهش فاصله گذاری بیشتر شود، اساسا گرفتاری بزرگی در مدیریت بیماری خواهیم داشت.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: از مردم می خواهیم در ارتباط با افزایش تست ها و شناسایی کانون های جدید آلودگی بیشتر با ما همکاری کنند. همینطور از مدیرانمان هم می خواهیم کانون های جدید آلودگی را شناسایی کنند.


منبع:

1399/11/08
23:50:03
0.0 / 5
847
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
حیوان خانگی GetPet

حیوان خانگی بگیر


واگذاری حیوانات خانگی

getpet.ir - مالکیت محتوا و شکل سایت حیوان خانگی بگیر محفوظ است