طرح احیای جنگل های دز شروع شد

طرح احیای جنگل های دز شروع شد

حیوان خانگی بگیر: دزفول-ایرنا-طرح احیای جنگل های دز با مشاركت جوامع محلی و انجمن های مردم نهاد زیست محیطی از روز جمعه در دزفول شروع شد.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول روز جمعه به ایرنا اضافه كرد: طرح احیای جنگل ها دز با هدف كاشت نهال، جلوگیری از آتش سوزی، احیای پوشش گیاهی جنگلی از امروز در جنگل های عباس آباد و زاویه های دزفول شروع شده است.
فرهاد قلی نژاد وسعت جنگل های دز را 17 هزار هكتار دانست و اظهار داشت: دو هزار و 500 هكتار از این وسعت در منطقه زاویه ها و عباس آباد واقع شده كه آتش سوزی های امسال حدود پنج هكتار از این جنگل ها را دستخوش تخریب و خسارت كرد بنابراین طرح احیای این جنگل ها در دستور كار قرار گرفته است.
قلی نژاد افزود: در جهت این طرح امروز 250 اصله نهال و بذر كنار در سطح سه هزار هكتار از این جنگل ها كاشته شد تا با احیای این جنگل های پرارزش در سالهای آینده شاهد جبران خسارت وارده به این جنگل ها نباشیم.
وی ادامه داد: علاوه بر این حق آبه رودخانه دز كه بر حق آبه جنگل ها، تالاب ها و میكروتالابها تاثیر دارد باید مدنظر باشد زیرا در حال طبیعی و در حالت خوش بینانه دبی رودخانه دز باید 200 مترمكعب بر ثانیه باشد تا محیط زیست در جنگل ها، تالابها و میكروتالابها دچار مشكل نشود این در شرایطی است كه هم اكنون دبی رودخانه دز كمتر از 100 مترمكعب بر ثانیه است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول اظهار نمود: اگر دبی رودخانه دز كمتر از 120 مترمكعب بر ثانیه باشد شرایط به حالت بحرانی درآمده و دچار مشكل می گردد كه سریعا باید به دنبال حل مشكل و تامین حق آبه رودخانه باشیم.
كمبود بارندگی و كاهش دبی رودخانه دز در ایام اخیر باعث تلف شدن بیش از سه هزار قطعه ماهی و آبزیان دیگری چون لاك پشت شده است.
7278/6068
خبرنگار: رقیه كردی-انتشار: محمدعلی فریدپناه


1396/10/30
15:00:57
5.0 / 5
2215
تگهای خبر: محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
حیوان خانگی GetPet

حیوان خانگی بگیر


واگذاری حیوانات خانگی

getpet.ir - مالکیت محتوا و شکل سایت حیوان خانگی بگیر محفوظ است