8000 ساختمان لطمه دیده در زلزله ترکیه باید فورا تخریب شوند

8000 ساختمان لطمه دیده در زلزله ترکیه باید فورا تخریب شوند

به گزارش حیوان خانگی بگیر، وزارت محیط زیست ترکیه اشاره کرد: حدود 8000 ساختمانی که تحت تأثیر زمین لرزه های ویرانگر روز دوشنبه قرار گرفته اند، باید فورا تخریب شوند.


به گزارش حیوان خانگی بگیر به نقل از اسپوتنیک، وزارت محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیمی ترکیه می گوید که حدودا ۸۰۰۰ ساختمان در ۱۰ استان این کشور تحت تأثیر زمین لرزه های ویرانگر قرار گرفته اند و باید هر چه زودتر تخریب شوند.
با این حال این وزارتخانه تا حالا توضیحات کارشناسی بیشتری در این خصوص مطرح نکرده است.
همچنین گزارش ها حاکیست که دست کم ۶۰۰۰ ساختمان در ترکیه بطور کامل فروریخته و این پرسش را مطرح کرده است که آیا امکان جلوگیری از فاجعه ای در این ابعاد وجود داشته است؟
فواد اوکتای، معاون رییس جمهوری ترکیه نیز در گفت و گو با خبرنگاران گفته است که بیش از یک میلیون نفر در اثر این زمین لرزه بی خانمان و در پناهگاه های موقت اسکان داده شده اند.
اوکتای در ادامه اظهار داشت: هدف اصلی ما این است که با تحویل مسکن دائم به آنها ظرف یک سال اطمینان حاصل نماییم که آنها به زندگی عادی بازگردند و دردهای بازماندگان در اسرع وقت التیام بخشیده شود.
کارشناسان در عین حال خواهان کنترل بیشتر کیفیت در طول ساخت و ساز ساختمان ها برای کاهش خطرات در این منطقه زلزله خیز هستند.




منبع:

1401/11/23
14:09:43
5.0 / 5
394
تگهای خبر: اقلیم , زندگی , كیفیت , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
حیوان خانگی GetPet

حیوان خانگی بگیر


واگذاری حیوانات خانگی

getpet.ir - مالکیت محتوا و شکل سایت حیوان خانگی بگیر محفوظ است