طبق گزارش های یك مطالعه؛

افزایش وزن در ۲۰ درصد از بازماندگان سرطان سینه

افزایش وزن در ۲۰ درصد از بازماندگان سرطان سینه

حیوان خانگی بگیر: پژوهشگران گزارش می دهند که حدودا از هر پنج بازمانده سرطان سینه، یک نفر بیش از 10 درصد وزن بدن خود افزایش وزن را تجربه می کند.



به گزارش حیوان خانگی بگیر به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز، حدودا ۲۰ درصد از بازماندگان سرطان سینه ممکنست بعد از درمان بیش از ۱۰ درصد افزایش وزن را تجربه کنند.
محققان خاطرنشان می کنند که اضافه وزن خطر عود سرطان را بیشتر می کند و همین طور خطر ابتلاء به بیماریهای قلبی عروقی را بیشتر می کند.
محققان گزارش کردند که عوامل زیادی وجود دارد که می تواند در افزایش وزن بعد از درمان سرطان سینه نقش داشته باشد.
دکتر «ماریا دانیلا هورتادو آندراد»، نویسنده اصلی این تحقیق و متخصص غدد در کلینیک مایو در فلوریدا، اظهار داشت: «افزایش وزن بعد از تشخیص و درمان سرطان سینه یک نگرانی رایج در بین بازماندگان است و یک عامل خطر برای عود مجدد سرطان سینه است.»
افزایش وزن علاوه بر افزایش ریسک عود سرطان سینه، خطر ابتلاء به بیماریهای قلبی عروقی را بیشتر می کند. وی ادامه داد: «در بازماندگان سرطان سینه، بیماری قلبی عروقی علت اصلی مرگ و میر پس از خود سرطان سینه است.»
محققان لیستی از ۴۷۴۴ بازمانده از سرطان سینه را بررسی کردند. طی یک دوره شش ساله بعد از تشخیص سرطان سینه، وزن بازماندگان بیش از ۱۰ درصد وزن بدن شأن افزایش پیدا کرد.
محققان گزارش کردند عواملی که در افزایش ۱۰ درصد از وزن بدن نقش دارند عبارتند از: داشتن وزن اولیه کمتر، داشتن سرطان سینه مثبت هورمونی، ابتلاء به سرطان پیشرفته تر در زمان تشخیص، سن پایین تر، داشتن جهش در ژن BRCA۲، تحت شیمی درمانی بودن و درمان غدد درون ریز، و تحت عمل جراحی سینه که تهاجمی تر بود.
محققان می گویند توانایی شناسایی این عوامل می تواند نتایج را برای کسانی که از سرطان سینه جان سالم به در برده اند، بهبود بخشد.

1403/03/19
11:40:45
5.0 / 5
223
تگهای خبر: بیماری , پیشرفت , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
حیوان خانگی GetPet

حیوان خانگی بگیر


واگذاری حیوانات خانگی

getpet.ir - مالکیت محتوا و شکل سایت حیوان خانگی بگیر محفوظ است