راه اندازی مراكز دفع پسماندهای ویژه صنعتی در اولویت سازمان محیط زیست

راه اندازی مراكز دفع پسماندهای ویژه صنعتی در اولویت سازمان محیط زیست

به گزارش حیوان خانگی بگیر مدیركل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: راه اندازی مراكز و محل های دفع پسماندهای ویژه صنعتی در اولویت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.



به گزارش حیوان خانگی بگیر به نقل از ایسنا حسن پسندیده افزود: سازمان حفاظت محیط زیست در جهت اجرای ماده ۲۲ بخشنامه اجرای قانون مدیریت پسماندها باید با رعایت ماده ۱۱ قانون، بر طبق كمیت و كیفیت پسماندهای ویژه صنعتی، محل های مناسب دفع آنها را مطالعه و به وزارتخانه های كشور و صنایع و معادن پیشنهاد كند كه این مطالعات درسال های گذشته انجام و به وزارتخانه های مسئول نیز منعكس شده است لیكن تابحال به سبب كم توجهی به این تكلیف قانونی در بیشتر استان ها این مراكز راه اندازی نشده اند كه سوژه به صورت جدی و ویژه و بوسیله دستگاه های ملی استانی درحال پیگیری است.

وی اضافه كرد: سالانه بیشتر از ۳۰ میلیون پسماند صنعتی و حدود ۱۰ میلیون تن پسماند ویژه صنعتی در كشور تولید می شود كه راه اندازی سریع محل های دفع پسماندها برای بازیافت، ایجاد، تثبیت و تصفیه، زباله سوزی و دفن مهندسی بسیار اهمیت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیركل دفتر مدیریت پسماندها اظهار داشت: برنامه زمانی راه اندازی مراكز دفن تا آخر سال ۹۸ در كشور به ادارات كل حفاظت محیط زیست استان ها ابلاغ می شود تا با همكاری سایر نهادها و دستگاه های مسئول استانی، اقدامات لازم برای ایجاد زیرساخت های مناسب و شناسایی و انتخاب متقاضیان دارای صلاحیت و سرمایه گذاران و علاقه مندان به فعالیت در این عرصه فراهم گردد.

سازمان محیط زیست عملكرد دستگاه های مسئول در مدیریت پسماندها را بررسی می كند

وی همین طور اظهاركرد: به سبب ماده ۲۳ قانون مدیریت پسماندها، نظارت و مسئولیت حسن اجرای این قانون بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست گذاشته شده است. بدین جهت این سازمان ضمن لطمه شناسی و بررسی چالش های اجرایی مدیریت پسماندها، ارزیابی عملكرد اجرایی دستگاه ها را نیز در دستور كار قرار داده و از وزارتخانه و نهادهای مسئول نیز خواهان ارائه گزارش فعالیت های انجام شده و برنامه های پیش رو برمبنای تكالیف قانونی شده است.

پسندیده اشاره كرد: سازمان حفاظت محیط زیست اقدامات و برنامه های عملیاتی مدونی را برای پیشبرد اهداف و ماموریت های محوله به منظور حفظ محیط زیست كشور از آثار زیان بار پسماندها با كمك وزارتخانه ها و سازمان ها و نهادهای مسئول مطابق ماده یك قانون مدیریت پسماندها تدوین كرده است و تا حصول نتایج مطلوب بطور مستمر پیگیری خواهدنمود.





منبع:

1398/07/13
22:03:34
5.0 / 5
2174
تگهای خبر: بازیافت , تولید , حفاظ , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
حیوان خانگی GetPet

حیوان خانگی بگیر


واگذاری حیوانات خانگی

getpet.ir - مالکیت محتوا و شکل سایت حیوان خانگی بگیر محفوظ است