یك متخصص آلودگی هوا:

وسایل حمل و نقل عمومی گازسوز شود

وسایل حمل و نقل عمومی گازسوز شود

به گزارش حیوان خانگی بگیر یك متخصص آلودگی هوا با اشاره به اینكه سرمای هوا به شدت میزان آلودگی موجود در اتمسفر را تشدید می كند، اظهار داشت: در این شرایط بهتر است مردم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده و مسئولان نسبت به گازسوز كردن این وسایل اقدام نمایند.



رامین عزتی در گفت و گو با ایسنا ضمن تاكید بر لزوم استفاده از حمل و نقل عمومی برای كاهش آلودگی هوا اظهاركرد: سرمای هوا به شدت میزان آلودگی موجود در اتمسفر را تشدید می كند بدین سبب باید از حمل و نقل عمومی استفاده گردد. در این شرایط بهتر است وسایل حمل و نقل عمومی گازسوز باشند.

وی در ادامه با ذكر یك مثال اظهار داشت: ۱۰ سال پیش در كشور تركیه اگر بامداد از منزل بیرون می رفتید، به سبب شدت آلودگی ناشی از سوخت گازوییل و ذغالسنگ شب كه به خانه بر می گشتید باید لباستان را عوض می كردید. بنا بر این انقلاب عظیمی انجام دادند و تمام وسایل حمل و نقل عمومی را گازسوز كردند.

این عضو هیأت علمی دانشكده علوم زیستی دانشگاه خوارزمی همین طور اظهار نمود: تركیه گاز CNG مورد نیاز خودرا از ایران و روسیه تهیه می كند. گرچه این گاز گران قیمت است اما حداقل آلودگی اتمسفر را كاملا از بین می برد.

وی درباره نقش كیفیت سوخت در وضعیت آلودگی هوا اظهار داشت: بیشتر از كیفیت سوخت، كیفیت وسایل نقلیه اهمیت دارد یعنی اگر بهترین سوخت را استفاده كنید اما سیستم احتراق یا موتور خودرو از كیفیت خوبی برخوردار نباشد سبب خام سوزی سوخت می شود و سم تولید می كند.

عزتی درانتها اشاره كرد: زمانی كه گازوییل و بنزین وارد موتور خودرو می شود برای احتراق مناسب نیازمند درصدی از اكتان و مواد مجاز دیگر است. وجود آلودگی در هوا نشاندهنده آن است كه موتور حد مجاز اكتان و مواد مجاز دیگر را دریافت نكرده است بدین سبب سوخت بد می سوزد مانند انسان كه اگر بیش از اندازه كربوهیدرات و پروتئین مصرف كند، بیمار می شود بدین سبب هم كیفیت سوخت، هم كیفیت موتور وسایل نقلیه بسیار حائز اهمیت می باشد.



1398/09/27
14:51:23
5.0 / 5
2437
تگهای خبر: آلودگی هوا , تولید , سفر , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
حیوان خانگی GetPet

حیوان خانگی بگیر


واگذاری حیوانات خانگی

getpet.ir - مالکیت محتوا و شکل سایت حیوان خانگی بگیر محفوظ است